Q&A

Kaedah Penghantaran Tudung JelitaSARA.Com

Salam to all,

Ramai yang bertanyakan bagaimana JelitaSARA membuat penghantaran tudung. So, untuk post kali ini, kami ingin berkongsi bagaimana JelitaSARA menjamin tudung yang di hantar adalah selamat.

Kepada yang sudah ada pengalaman membeli tudung di JelitaSARA, pasti sudah biasa, tetapi yang belum ada pengalaman, sure nak tahu. Secara umumnya, Pihak kami menggunakan khidmat POSLAJU Malaysia. Memang amat efektif  pada JelitaSARA.Com.

Semua tudung akan di masukkan kedalam kotak khas sebelum di bungkus dengan plastik PosLAJU. Kotak ini akan menjamin dan protect awning tudung dari terkepak ataupun patah.

Penghantaran akan dibuat pada hari yang sama sekiranya kami menerima pembayaran sebelum pukul 2.30 petang. Penghantaran juga dibuat pada hari Sabtu. Untuk pelanggan di SABAH n SARAWAK, anda amat beruntung…nak tahu kenapa? Rekod kami menunjukkan, setiap penghantran yang dibuat hanya mengambil masa hanya 1 hari sahaja! Ya…data ini memang konsisten.. So, jangan risau, Pihak POSLAJU memang memberikan yang terbaik! terima kasih POSLAJU!

Untuk Pelanggan di sekitar Kelantan & Terengganu, Penghantaran memang mengambil masa 1-3 hari, kadang2 sampai hari ke-5. So, Pihak admin amat berharap agar anda semua dapat bersabar.

Alhamdulillah, so far penghantaran kami 100% berjaya sampai kepada pelanggan. Buat masa sekarang ni JelitaSARA memang memberikan keistimewaan FREE Delivery kepada pelanggannya seluruh Malaysia. Kepada Pelanggan dari Brunei , Singapore dan Indonesia delivery charges memang di kenakan. Semua charges mengikut standard POSLAJU Rate dan sekiranya pelanggan ingin lebih murah, kami akan membuat penghantaran dengan kaedah Registered Mail. Kosnya adalah separuh dari rate Poslaju.

Harap Post Kali ini memberikan penjelasan kepada yang kurang faham mengenai penghantaran oleh JelitaSARA.

Facebook Comments Box

14 Comments

  • fazrina

    salam..,
    aween!!! nape balik umah mak x bgtau angah yg aween jual tudung rozita che wan tu? raya hari tu angah sampai cari kat fareeda tp hampa pasal tlalu mahal!!!

  • elina

    Salam..dek..akak ni br 1st time nk order dr jelitasara ni..just nk tanye psl care order..ikut kefahaman akak kene submit form lam blog jelitasara ni bile akak dh buat bayaran d maybank(banking yg akak pilih)…maksudnye akak kene bank-in dulu duit pastu baru submit form?
    Just wanna confirm..tq

  • admin

    Wkumsalam akak.
    sory for late response.

    ok , First akak tengok and makesure kod tudung yg akak nak tu still available. xder tanda sold out. then terus buat payment kedalam no akaun yg di beri then isi order form and paste bukti pembayaran di dalam form tu. Mudahkan…
    Anything just call aween k.

  • nurin

    salam,
    1) berapa postage to Brunei?
    2) boleh buat pembayaran melalui ‘Penghantaran Wang Kiriman’? kalau melalui bank chargenya mahal. lagipun kat Brunei tak ada Cash Deposit Machine(Maybank). untuk pengetahuan cik, sy selalu guna PWK kalau nak beli brng online.

  • ikiennoah

    salam,

    Dulu jelita sara ada memberikan no poslaju setelah membuat penghantaran. Macammana sistem sekarang jelita sara membuat penghantaran setelah pelanggan membuat pembayaran. Adalah tudung tersebut betul2 masih ada ada tiada dalam stok jika pelanggan telah membuat pembayaran. Ini kerana Laman sesawang yang baru ini tiada tempat untuk menyemak bungkusan tersebut. Harap dapat berikan penjelasan.

  • yaya

    Assalamualaikum. Puan… sy nk mohon pertanyaan kotak tu tempah kt mana ye? Kotak tu bole muat berapa tudung dlm tu. Ada x jual utk 1 tdg je? Mohon share ye puan.tq sgt2

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *