BERITA TERBARU

Tag Archives: hijab online

APAKAH PERISTIWA TERBESAR PADA BULAN REJAB?

Apabila tibanya bulan Rejab, semestinya kita akan mendengar imam di masjid mula mendoakan

                                                            اللَّهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِيْ رَجَبَ وَشَعْبَانَ وَبَلِّغْنَا رَمَضَانَ

“Ya Allah, berkatilah kami pada bulan Rejab dan bulan Sya’ban dan pertemukanlah kami dengan bulan Ramadlan.”

Doa itu lah yang selalu kita dengarkan apabila bulan Rejab tiba, apakah kelebihan bulan Rejab ini sehinggakan kita mendoakan untuk diberkati pada bulan Rejab dan kita meminta supaya pertemukan kita pada bulan Ramadhan? Sebenarnya bulan Rejab, Sya’ban dan Ramadhan merupakan bulan-bulan Islam yang mempunyai banyak kelebihan dan kemulian pada bulan-bulan ini.

Terlalu banyak kelebihan yang dapat diceritakan untuk ketiga-tiga bulan ini, tetapi untuk kali ini, hanya ingin menceritakan satu peristiwa yang sangat besar yang berlaku dalam bulan Rejab. Peristiwa apakah yang paling besar berlaku dalam bulan Rejab? Sebenarnya peristiwa ini kita telah dengar sejak dari bangku persekolahan lagi dan setiap tahun kita akan berulang-ulang mendengar peristiwa ini. Peristiwa tersebut adalah Israk dan Mikraj. Bila Israk Mikraj ini? Apakah yang membuatkan peristiwa ini peristiwa yang hebat bagi umat islam? Perkataan itu yang akan membuatkan kita tertanya-tanya.

Pada 27 Rejab bulan Islam merupakan berlakunya peristiwa terhebat iaitu Israk dan Mikraj. Israk merupakan perjalanan Nabi Muhammad S.A.W menaiki binatang Buraq dari Masjidil Haram di Mekah ke Masjidil Aqsa, di Baitulmaqdis Palestin dan manakala Mikraj ialah perjalanan dari Masjidil Aqsa ke Sidratul Muntaha di langit yang ketujuh. Menariknya peristiwa ini hanya berlaku dalam satu malam sahaja.

Peristiwa ini pada pandangan orang yang tidak beriman atau mereka yang tipis imannya, mereka menyatakan bahawa peristiwa ini tidak mungkin akan berlaku ataupun mereka berbelah bahagi samada mahu mempercayainya atau pun sebaliknya. Tetapi bagi orang yang benar-benar beriman kepada Allah dan Rasul-Nya maka mereka tetap percaya dengan penuh keimanan kepada peristiwa ini.

Pada malam Israk dan Mikraj ini, sepanjang perjalanan Nabi Muhammad S.A.W ditunjukkan beberapa peristiwa yang aneh kepada Nabi Muhammad S.A.W sebagai satu peringatan kepada umatnya dan Nabi Muhammad S.A.W digambarkan dengan seorang perempuan bongkok tiga menahan Rasulullah S.A.W untuk bertanyakan sesuatu. Kata Jibrail: “Itulah gambaran umur dunia yang sangat tua dan menanti saat hari kiamat.”

Antara peristiwa terbesar pada malam Israk Mikraj ini adalah Rasulullah S.A.W di anugerahkan solat secara langsung dari Allah S.W.T, betapa hebatnya ibadah solat ini sehinggakan Allah S.W.T memberi secara langsung kepada Nabi Muhammad S.A.W tanpa ada sebarang perantaraan. Status ibadah solat, disisi Allah S.W.T adalah perkara utama dalam ibadah. Dengan berdirinya solat, maka tegaklah agama. Namun apabila meninggalkan solat, maka runtuhlah agama. Hadis daripada Umar al-Khattab R.A bahawa Rasulullah S.A.W bersabda yang maksudnya:

“Solat itu adalah tiang agama. Barang siapa yang mengerjakannya, bererti ia menegakkan agama, dan barang siapa yang meninggalkannya, bererti ia telah merobohkan agama”. (Riwayat al-Baihaqi)

Akhir sekali, peristiwa Israk dan Mikraj yang memperlihatkan pelbagai kejadian aneh yang penuh pengajaran seharusnya memberi keinsafan kepada kita agar sentiasa mengingati Allah S.W.T dan takut kepada kekuasaan-Nya. Pelbagai lagi kisah-kisah yang boleh diambil iktibar pada malam Israk Mikraj sekiranya peristiwa dalam Israk dan Mikraj ini dipelajari dan dihayati sebenar-benarnya dapat meningkatkan keimanan kita dan kita lebih menghayati solat itu kerana solat merupakan Anugerah terhebat yang Allah S.W.T berikan kepada kekasihnya Nabi Muhammad S.A.W.

Marilah kita mengambil iktibar daripada peristiwa Israk dan Mikraj dengan mengukuhkan keimanan dan keyakinan kita terhadap kekuasaan Allah dan syariat-Nya. Akidah dan keimanan merupakan syarat yang paling penting bagi menjadikan diri seseorang terselamat daripada azab yang kekal di hari pembalasan. Akidah juga amat berkait-rapat dengan amalan dan akhlak seseorang. Kepatuhan terhadap syariat yang mulia merupakan natijah dan hasil daripada akidah yang suci murni dan teguh.

 

 

 

 

 

 

 

PROGRAM KASIH JELITASARA

PROGRAM ‘KASIH’ by JELITASARA

“Apa yang kita pakai akan hancur, apa yang kita makan akan jadi najis, apa yang kita sedekah akan kekal”

Alhamdulillah pada 21 Mac 2019 , team JELITASARA berpeluang untuk beramah mesra dan berkongsi rezeki dengan insan yang sangat memerlukan. Program ini memberi kesedaran kepada team kami agar sentiasa bersyukur dengan nikmat yang Allah SWT beri sekarang.

INSPIRASI PROGRAM ‘KASIH’
Di inspirasikan oleh founder Jelitasara sendiri atas dasar rasa tanggungjawab dalam membantu dan mengamalkan konsep SEDEKAH dalam kehidupan seharian pada masa yang sama dapat membantu insan yang memerlukan. Program ini adalah sebuah program yang melibatkan semua staff Jelitasara dan juga semua pelanggan setia Jelitasara. 10 tahun Jelitasara di dalam industri muslimah fashion di Malaysia, ini merupakan sebahagian usaha untuk mempromosikan AMALAN SEDEKAH di dalam kehidupan harian kita. Sedekah merupakan satu perkara yang sangat di sukai Allah SWT malah ianya dapat membantu meningkatkan ekonomi insan yang memerlukan dan juga ia sangat BERKAT kepada yang sudi membuat sumbangan. Ini merupakan sebahagian usaha awal pihak Jelitasara untuk membina YAYASAN JELITASARA yang merupakan salah satu IMPIAN BESAR JELITASARA dalam masa 10 tahun dari sekarang.

VISI : Melahirkan insan yang ada perasaan kasih & sayang dengan mewujudkan perasaan rasa tanggungjawab membantu sesama insan yang memerlukan melalui konsep membantu melalui amalan sedekah

MISI :

  • Membantu insan yang memerlukan dari segi barangan keperluan harian seisi rumah.
  • Membantu insan yang memerlukan termasuk warga kerja Jelitasara dari segi bantuan kewangan mengikut keperluan harian dan keperluan tertentu.
  • Melancarkan Tabung Derma ‘KASIH’ di semua butik Jelitasara dan juga di pejabat Jelitasara.
  • Menyalurkan sumbangan dalam bentuk barangan keperluan harian dan kutipan Derma Kepada Insan yang telah di kenalpasti oleh pihak Jelitasara
  • Mengeluarkan Koleksi Special Edition dimana sebahagian jualannya di sumbangkan kepada tabung ‘KASIH’ setiap bulan.
  • Pihak Jelitasara akan membantu insan yg betul2 memerlukan dengan me-war2kan sumbangan terus ke akaun insan yang memerlukan di semua platform online JELITASARA & Social Media Jelitasara.
  • Bekerjasama dengan pihak ZAKAT MELAKA dalam mengenalpasti insan2 yang layak dan sangat memerlukan.

 

 

 

Program KASIH oleh JELITASARA ini merupakan satu langkah pertama JELITASARA dalam melibatkan organisasi dalam aktiviti CSR di Malaysia. Moga ianya di permudahkan dan di Rahmati Allah SWT.

Sesungguh nya banyak kebaikan sedekah yang dijanjikan Allah SWT kepada orang yang rajin bersedekah. Contoh terbaik dalam bersedekah adalah Nabi Muhammad SAW. Baginda seringkali memberikan makanannya kepada golongan miskin sehinggakan baginda sendiri kerap berlapar. Rasulullah sangat takut jika di rumahnya terdapat hanya sedikit saja harta atau makanan yang belum dibahagikan. Bahkan pakaian Baginda sendiri dari bahan kasar dan berharga paling murah.
Abu Dzar pernah berkisah bahawa suatu hari sewaktu beliau berjalan bersama-sama Rasulullah SAW. Tiba di sebuah tanah lapang di Madinah yang terlihat Bukit Uhud, Rasulullah SAW bersabda;

“Sesungguhnya, harta itu hijau dan manis. Barang siapa mengambilnya dengan kedermawanan hati, maka akan diberkahi; barang siapa mengambilnya dengan keserakahan, maka tidak akan diberkahi. (Jika tidak diberkahi, maka dia) seperti orang yang makan, tapi tidak pernah kenyang. Tangan di atas (memberi) lebih baik daripada tangan di bawah (diberi).”

Justeru itu, berilah walaupun tiada, sedikit, hatta banyak harta. Dalam kemuliaan itu ada sifat kasih sayang sesama kita. Tidak dilupakan juga, insan yang memberi itu adalah insan yang cinta akan Tuhan dan Rasul.
Semoga kita diberi kekuatan dan jalan agar gemar bersedekah. Amin Ya Rabbal ‘Alamin

 

KOLEKSI TERBARU JELITASARA -PRE RAYA 2019

JELITASARA BOSSKU BIRTHDAY 🎉🎉

Alhamdulillah, tahun ini genap 41 tahun Bossku 🙂 .
Sara doakan semoga Bigboss dipanjangkan umur dalam kebaikan, dimurahkan rezeki yang halal & diberikan kesihatan yang berpanjangan.
Bersempena BOSSKU BIRTHDAY hari ni, Boss Sara mendapat inspirasi untuk keluarkan beberapa koleksi baru untuk fans JELITASARA semua, ni dikira PRE RAYA lah 🙂

Okey, apa koleksi yang ada ? Jom Sara tunjuk …


Koleksi ni diberi nama SARA NELLYSA . Terdapat 20 warna yang cantik dan didatangkan dengan perincian beads yang simple tapi masih lagi kelihatan Exclusive. Material pula sangat berkualiti tinggi iaitu material high quality chiffon. Sara Nellysa ni dikategori kan sebagai tudung semi instant. Kesayangan Sara boleh gayakan dengan pelbagai style tau . Harga berpatutan, hanya RM59 sahaja .




Kurung Melati nama diberi , didatangkan dengan 3 warna yang sangat menarik. Sangat sesuai dijadikan koleksi untuk raya nanti. pergi kenduri, rumah terbuka ke,  sesuai lah sangat pakai baju ni . Material sejuk, tak payah iron, ringan. Harga diberi hanya RM199 sahaja !






Ini pula koleksi Inner Sercope dimana didatangkan dengan 9 warna bagi dewasa dan 6 warna bagi kanak-kanak. Material yang digunakan sangat berkualiti iaitu Cotton Stretchable. Apa yang best nya , korang yang pakai inner ni tidak akan hadapi masalah sakit telinga ke, panas ke, dan lain-lain. Inner sercope ni memang terletak elok je nanti. Harga yang ditawarkan sangat berbaloi iaitu RM15 sahaja.

Korang boleh dapatkan KOLEKSI TERBARU di :

Website : http://www.jelitasara.com/onlineshop/

Untuk info lanjut, follow social media kami di

Facebook
https://www.facebook.com/jelitasara/

Instagram
https://www.instagram.com/jelitasara/

ADAKAH KITA MASIH BERPELUANG UNTUK BERTEMU RAMADHAN KALI INI… APAKAH PERSIAPAN KITA ???


“Ku mengharapkan Ramadhan, Kali ini penuh makna”
“Agar dapat kulalui, Dengan sempurna”

Setiap kali masuk nya bulan Ramadhan, bulan mulia bagi umat Islam, pasti semua corong radio akan pasang lagu-lagu Islamik. Lagu “Harapan Ramadhan” paling kerap diputarkan bila masuk nya bulan mulia ini.
Sekarang, bukan soal lagu yang ingin dikongsikan, tetapi persediaan kita menyambut hari mulia ini. Adakah kita sudah bersedia ?

Apa itu puasa ? Puasa iaitu menahan diri dari lapar dan dahaga, juga perkara yang membatalkan puasa dari terbit fajar hingga Maghrib.
Lelaki atau perempuan bujang, yang menetap jauh dari keluarga tercinta, persediaan anda mungkin lebih ringan dan mudah jika dibandingkan dengan mereka yang sudah mempunyai keluarga. Mereka yang bujang ini hanya perlu fikirkan keperluan sendiri dan mereka masih mampu mengawal perbelanjaan harian berbanding dengan lelaki atau perempuan yang sudah berkahwin.
Persediaan awal dan perancangan haruslah dilakukan untuk menggelakkan daripada berlakunya pembaziran.
Sedar atau tidak, perbelanjaan semasa bulan Ramadhan lebih besar berbanding sebelum bermulanya puasa kerana nafsu ketika itu lebih besar terutamanya semasa berjalan untuk membeli makanan sewaktu berbuka.

Apa sebenarnya kelebihan bulan ramadhan ?
Kita wajib tahu apa kelebihan bulan ramadhan suapaya nanti anda berasa betapa ruginya orang-orang Islam yang tidak bersiap sedia untuk menghadapi bulan ramadhan.

Kelebihan Bulan Ramadhan :

  • Pintu Rahmat dibuka sepuluh malam pertama.
  • Pintu keampunan dibuka sepuluh  malam kedua.
  • Umat Islam yang terpilih akan diberi perlepasan daripada api neraka Allah SWT.
  • Terdapat malam Lailatula Qadar iaitu malam yang lebih baik daripada malam seribu bulan.
  • Bermula sahaja maghrib di Bulan Ramadhan, pintu langit dibuka luas dan waktu ini sangatlah mustajab untuk berdoa.
  • Pahala dilipat gandakan setiap amal soleh sekurang-kurangnya 70 kali ganda dan banyak lagi.

Tetapi, sayangnya, bukan semua orang-orang Islam yang akan mendapatkan kelebihan di tersebut.
4 golongan orang yang terkecuali daripada segala kelebihan bulan Ramadhan di atas adalah :

1. Golongan yang derhaka kepada ibu bapa
2. Golongan yang ketagih arak
3. Golongan yang bermusuhan sesama Islam
4. Golongan yang memutuskan silaturrahim

Selama bertahun-tahun kita melalui bulan Ramadhan, pernah tak kita terfikir kenapa momentum ibadah yang kita lakukan didalam bulan Ramadhan, kita tidak lakukan secara berterusan selepas Ramadhan berakhir ?

Contoh :
“Berapa ramai orang yang boleh mendirikan solat Isyak berjemaah di masjid pada bulan Ramadan dan berhenti          melakukannya selepas Ramadan berakhir”
Kenapa dan mengapa kita tidak teruskan perubahan ini meskipun berakhirnya Ramadhan ?
Umum nya, manusia suka memulakan perubahan apabila sesuatu peristiwa berlaku. Benar kan ?

Contohnya,

“Saya akan mulakan Qiamullail apabila masuk 10 malam terakhir”

“Saya akan mula membaca Al-quran apabila Ramadan tiba”

“Saya akan solat awal waktu pada bulan Ramadhan”

Pemikiran sebegini tidak akan membawa sebarang perubahan seandainya kita melakukan sesuatu disebabkan ransangan sekeliling semata-mata. Sebab bulan Ramadan, sebab Lailatul Qadar dan bukan dengan kefahaman kita mengenai hikmah Ramadhan dan Lailatul Qadar itu sendiri.
Jika keadaan ini masih berterusan, kita sebenar nya belum bersedia untuk menghadapi Ramadhan. Kita hanya ikut sahaja dan mengharapkan perubahan berlaku. Tetapi, malang seribu kali malang, perubahan itu tidak berlaku atau berlaku tetapi hanya sementara.

Pernah tak kita terdetik untuk jadikan Ramadhan yang bakal ini sebagai tempat untuk kita lakukan perubahan atau transformasi dalam hidup kita ?
Jom amalkan 6 tips ini agar Ramadhan yang bakal datang ini berjaya tingkatkan kualiti diri dan membawa perubahan yang positif

Tip 1– Buat Ramadhan ‘Count Down’
Contoh nya kita letakkan kalendar “Count Down” Ramadhan di tempat yang terbuka seperti ruang tamu. Selain itu, kita sentiasa bercakap soal Ramadhan dengan orang sekeliling atau mengingatkan kawan-kawan di media social tentang kehadiran Ramadhan.

Tip 2– Memahami hikmah di sebalik Ramadhan
Antara cara lain yang boleh kita buat ialah memahami apa hikmah Ramadhan. Dengan cara ini boleh tingkatkan semangat kita untuk bertemu dengan bulan Ramadhan. Fahami apa hikmah berpuasa, kenapa ibadah tarawih hanya wujud di bulan Ramadhan.

Tip 3– Rancang Ramadhan kita
Tetapkan perancangan seperti berapa kali qiamullail kita dalam seminggu, siapa yang akan dijemput untuk berbuka puasa, rancang bajet perbelanjaan untuk beli barang dapur , dan sebagainya. Dengan ada nya perancangan, kita akan tahu sasaran yang kita ingin capai.

Tip 4– Bersedia dengan sebarang kemungkinan
Pastikan ibadah kita di bulan puasa tidak terganggu oleh apa-apa aktiviti yang berlaku sepanjang Ramadhan.
Contohnya, kebiasaan di akhir Ramadhan umat Islam akan sibuk dengan persiapan hari raya seperti mencari baju raya, sibuk menyiapkan kuih muih dan sebagai nya. Disebabkan itu, ada baiknya kita membuat persiapan raya sebelum Ramadan. Kita akan rugi sekiranya kita sia-sia kan ibadah pada bulan Ramadhan semata memfokuskan pada persiapan raya terutama akhir-akhir Ramadhan. Sesungguh nya akhir Ramadhan adalah malam yang lebih baik dari seribu bulan.

Tip 5– Aktifkan persediaan rohani
Para wanita, adakah anda sudah ganti puasa ?
Sudahkan kita menghayati puasa-puasa sunat, bersedekah, perbanyakkan bacaan al-quran . Adalah lebih baik seandainya kita memperbaiki bacaan al-quran kita sebelum masukkan nya bulan Ramadhan. Sebelum Ramdhan, Nabi Muhammad SAW dan para sahabat memperbanyakkan puasa dibulan Rejab dan Syaaban.  Ibadah ini dibuat supaya mereka lebih bersedia menghadapi Ramadan.

Tip 6– Ucapkan selamat tinggal untuk tabiat buruk
Tanya diri sendiri, apa tabiat buruk dalam diri kita ? Adakah sering lewatkan solat ? Adakah sering mengumpat? Berubah lah sebelum masuk nya bulan yang mulia ini. Jika sebelum ini kita sering lewatkan solat, maka solat lah di awal waktu. Jika selama ini mulut kita sering mengeluarkan kata-kata yang tidak elok, maka tahan lah diri anda daripada mengeluarkan kata -kata yang boleh melukakan hati orang. Perbanykkan diri anda dengan membaca buku-buku berfaedah yang boleh memotivasikan diri untuk menempuhi Ramadhan.

Tanya pada diri anda, adakah anda sudah bersedia menghadapi bulan Ramadhan yang bakal tiba ini? Sejauh mana persediaan yang sudah anda lakukan? Tepuk dada, tanya hati.
Kita hanya bertemu bulan yang mulia ini setahun sekali dalam hidup. Terdapat banyak rahmat Allah, keampunan-Nya dan pembebasan daripada api neraka seandainya kita bersungguh menghayati nya . Maka rebut lah peluang untuk kita kumpul sebanyak mungkin pahala.

Selamat menyambut bulan mulia yang akan tiba nanti 🙂

 

ALHAMDULILLAH HIDUP SAYA LEBIH TENANG SELEPAS SAYA AMALKAN SUNNAH INI…….

 

Kita sebagai manusia mesti tak lari daripada melakukan kesilapan kan. Kadang-kadang kesilapan yang kita buat tu kita sedar, kadang-kadang kita tak sedar pun. Perbuatan yang tidak elok seperti imaginasi kotor, mengumpat, membawang, adalah antara penyebab mengapa kita selalunya semakin jauh dengan Allah SWT. Tetapi, sudah menjadi lumrah manusia tak lari dari kesilapan dan sesungguhnya Allah selalu membuka pintu taubat kepada kita semua supaya kita dapat meneruskan perjalanan menuju ke akhirat dengan lebih berkat.

Alangkah bagus nya jika kita selalu menjaga 7 Sunnah ini setiap hari dalam kehidupan seharian kita. Insyallah kita mesti terhindar daripada melakukan kesilapan atau lalai.

PERTAMA
Tahajjud, kerana kemuliaan seorang mukmin terletak pada tahajjudnya. Pastinya doa mudah termakbul dan menjadikan kita semakin hampir dengan Allah. Sebaik-baiknya dilakukan pada waktu satu pertiga malam(kira-kira jam 3 pagi) hingga ke fajar.

KEDUA
Membaca Al-Qur’an
sebelum terbit matahari, alangkah baiknya sebelum mata melihat dunia, sebaiknya mata membaca Al-Qur’an terlebih dahulu dengan penuh pemahaman. Sekurang nya bacalah ayat 3Qul atau ayat kursi jika sibuk atau tidak sempat.

KETIGA
Jangan tinggalkan masjid terutama di waktu subuh. Sebelum melangkah kemana pun langkahkan kaki ke masjid, kerana masjid merupakan pusat keberkahan, bukan kerana panggilan muadzin tetapi panggilan Allah yang mencari orang beriman untuk memakmurkan masjid Allah.

KEEMPAT
Jaga solat dhuha
, kerana kunci rezeki terletak pada solat dhuha. Yakinlah, kesan solat dhuha sangat dasyat dalam mendatangkan rezeki. Solat sunat dhuha dilakukan apabila matahari telah naik pada waktu pagi sekadar satu galah tingginya. Iaitu sekitar 20-30 minit selepas terbit matahari.

KELIMA
Jaga sedekah
setiap hari. Allah sangat menyukai orang yang suka bersedekah, dan malaikat Allah selalu mendoakan kepada orang yang bersedekah setiap hari. Percayalah, sedekah yang diberikan akan dibalas oleh Allah berlipat kali ganda.

KEENAM
Jaga wudhu’
terus menerus kerana Allah menyayangi hamba yang berwudhu’.
Kata khalifah Ali bin Abu Thalib, “Orang yang selalu berwudhu’ sentiasa ia akan merasa selalu solat walau ia sedang tidak solat, dan dijaga oleh malaikat dengan dua doa, ampuni dosa dan sayangi dia ya Allah”.

KETUJUH
Amalkan istighfar
setiap saat. Dengan istighfar masalah yang terjadi kerana dosa kita akan dijauhkan oleh Allah. Zikir adalah bukti syukur kita kepada Allah. Bila kita kurang bersyukur, maka kita kurang berzikir. Zikir juga merupakan makanan rohani yang paling bergizi, dan dengan zikir berbagai kejahatan dapat dielakkan sehingga jauhlah umat manusia dari sifat-sifat yang tidak baik.

Jom kita share ilmu ini agar dapat dimanfaatkan oleh semua orang 🙂

5 GAYA TUDUNG RINGKAS UNTUK KE PEJABAT

Assalamualaikum semua 🙂

Hari ni Sara nak kongsi beberapa gaya tudung ringkas yang korang boleh gayakan untuk ke pejabat. Mungkin selama ni korang selalu mengalami masalah untuk gayakan tudung ke pejabat kan ? Tak tahu style mcm mana lagi boleh buat kan ? Apatah lagi korang yang dah mula bekerja di office kan. Tidak dinafikan bahawa penampilan seseorang individu memainkan peranan yang amat besar di tempat kerja. Cara berpakaian atau penampilan seseorang pekerja biasanya menarik perhatian majikan mereka.

Takpa, kali ini Sara nak berkongsi gaya tudung ringkas untuk korang ke pejabat tapi dalam masa yang sama korang akan kelihatan lebih menarik dan elegen.

Macam mana ? Senang dan cantik kan. Selamat mencuba 🙂

Nah, Sara share kan koleksi tudung bawal yang korang boleh pilih untuk ke pejabat 🙂




Korang boleh dapatkan KOLEKSI TERBARU di :

Website : http://www.jelitasara.com/onlineshop/

Untuk info lanjut, follow social media kami di

Facebook
https://www.facebook.com/jelitasara/

Instagram
https://www.instagram.com/jelitasara/

TREND TUDUNG 2019 (LAVISH EDITION)

Motif flora pada koleksi “Lavish” kali ni seperti memberi suntikan semangat baru kepada Sara, dan khasnya buat fans JELITASARA. Tampil yakin dengan koleksi “Lavish” yang bermaterialkan Satin Silk. Tidak terlalu licin, senang membentuk, dah cuba baru tahu 🙂

Diilhamkan dari “Rococo” di mana gaya perhiasan Barat yang menjadi popular pada abad ke-18, JELITASARA tampil untuk ketengahkan koleksi terbaru “Lavish” untuk sebatikan bersama elemen kemewahan dalam berfesyen.

Koleksi “Lavish”  didatangkan dengan 2 pilihan tudung iaitu LAVISH SQUARE dan LAVISH SEMI INSTANT .
Setiap satu koleksi didatangkan dengan 5 warna yg sangat cantik . Boleh dikatakan senang untuk mix and match dengan koleksi baju anda 🙂
Koleksi ini sesuai dijadikan sebagai hadiah kepada yang tersayang, hantaran. Boleh jugak kalau para suami nak suprise kan isteri tercinta ke, atau bonda tercinta ke. Dengan cara ini mereka akan rasa dihargai dan disayangi 🙂
 

       

NAME : LAVISH SQUARE
MATERIAL : SATIN SILK
COLOUR : 5 COLOUR 
PRICE : RM139



NAME : LAVISH SEMI INSTANT
MATERIAL : SATIN SILK
COLOUR : 5 COLOUR
PRICE : RM129

 

Korang boleh dapatkan KOLEKSI TERBARU di :

Website : http://www.jelitasara.com/onlineshop/

Untuk info lanjut, follow social media kami di

Facebook
https://www.facebook.com/jelitasara/

Instagram
https://www.instagram.com/jelitasara/

KOLEKSI TUDUNG TERBARU JELITASARA 2019 (JAN 2019)

“Dinda, cepat lah, kata nak keluar !” ” Berapa jam nak lilit tudung tu ?”

Begini lah drama suami isteri setiap kali nak keluar , betul ke wahai si isteri semua ? hehehehe
Disebab kan kanda asyik nak bebel je dinda siap lambat, kali ni dinda Sara nak bg thu yang dinda Sara keluarkan koleksi tudung yang sangat mudah , cepat dan pantas !

Nama diberi SARAH BASIC .
Material pula sangat berkualiti tinggi iaitu Bubble Chiffon . Yang best nya awak tak perlu ambil masa yang lama utk iron tau . Saraa suka sebab tak panas dan tak jarang 🙂 Oh, yang syok nya lagi, SARAH BASIC hanya perlu sarung sahaja sebab ianya fully instant .
Harga diberi adalah RM69 (Size M), RM79 (Size L) . Yang best nya ada 6 warna yg boleh dipilih tau 🙂

 



Ha, yg ni nama diberi EVERLY KATE .
Material juga sangat berkualiti tinggi iaitu Bubble Chiffon. Yang paling best nya lagi, tak jarang, tak panas, dan juga tak perlu ambil masa yang lama nak iron. Paling syok Sara tak perlu lilit pon, cuma perlu sarung sahaja.
Harga juga sangat berpatutan iaitu RM99 sahaja tau ! Detailing yang sangat kemas kerana dijahit dengan terperinci dgn tangan . Memang sangat cantik. Sara yakin kalau awak gayakan pergi kenduri, confirm banyak mata tak jemu memandang 🙂




Ehhhh, bukan fully instant sahaja yg ada, semi instant pon ada tau . Cantik pulak tu .
Cuba teka nama apa diberi ?
Ha, nama diberi adalah SARA CECELIA. Harga pula sangat berpatutan iaitu RM75 sahaja.
Senang je nak pakai, just lilit skali je. Terus meletop . Yang best nya koleksi ni , ianya ada 2 layer tau dekat bahagian bawah dan ada juga taburan diamond yang cantik !
Material yang digunakan adalah Premium Chiffon dimana ianya sangat berkualiti tinggi . Yang penting tak jarang dan tak panas 🙂

 


Nama diberi SARA ROSALYNJuga merupakan semi instant dimana awak hanya perlu lilit sekali sahaja disamping boleh digayakan dengan pelbagai style .
Material juga sangat best dan berkualiti tinggi iaitu High Grade Chiffon. Ada 5 pilihan warna diberi .
Harga juga sangat berpatutan iaitu RM69 sahaja 🙂

 

Korang boleh dapatkan KOLEKSI TERBARU di :

Website : http://www.jelitasara.com/onlineshop/

Untuk info lanjut, follow social media kami di

Facebook
https://www.facebook.com/jelitasara/

Instagram
https://www.instagram.com/jelitasara/

 

JS EXCLUSIVE BROOCH AND PIN (NEW COLLECTION)

Orang perempuan kalau bab pin atau brooch , mesti selalu hilang kan ? Hehehe Sara lah tu orang nya 🙂
Jangan risau , korang dah tak perlu fikir dah , sebab kalau korang grab brooch dan pin dari JELITASARA ni, confirm tak hilang nanti 🙂
Kalau digayakan dgn koleksi tudung JELITASARA mesti meletop lip lap lip lap kan <3

Korang boleh dapatkan di :

Website : http://www.jelitasara.com/onlineshop/

Untuk info lanjut, follow social media kami di

Facebook
https://www.facebook.com/jelitasara/

Instagram
https://www.instagram.com/jelitasara/

BUTIK TUDUNG JELITASARA DI BANGI GATEWAY

Pada tahun 2013, JELITASARA telah mengembangkan sayap cawangan butik di bandar baru Bangi Gateway. Alhamdulillah di saat hari pembukaan, ramai yang telah datang memberi sokongan.

Sehingga sekarang banyak koleksi tudung serta baju yang telah dikeluarkan oleh JELITASARA sendiri. Antara koleksi yang menjadi pilihan adalah :

SARA AUBREY PREMIUM (INSTANT SHAWL)

SARA AUBREY PREMIUM (INSTANT SHAWL)

 

SARA TIHANEY (INSTANT SHAWL)

SARA TIHANEY (Instant Shawl) 

NATALIE TOP

NATALIE TOP

NATALIE TOP

 

Ada banyak lagi koleksi menarik yang terdapat di butik Bangi Gateway tau🙂

Address : BANGI GATEWAY SHOPPING COMPLEX, B-13-G, BLOCK B, SEKSYEN 15, 43650 BANDAR BARU BANGI, SELANGOR.
Maps : https://www.google.com/maps/dir//2.932406,101.76526/@2.932406,101.76526,18z?hl=en-US

Boutique Operation : Monday – Sunday

11am – 8pm

Online Operation : Monday – Friday

8.30am – 5.30pm

Saturday

8.30am – 1pm

Contact Number : 03-89124324

Website : http://www.jelitasara.com/onlineshop/

 

Untuk info lanjut, follow social media kami di

Facebook
https://www.facebook.com/jelitasara/

Instagram
https://www.instagram.com/jelitasara/