BERITA TERBARU

Tag Archives: baju kurung cotton

PROGRAM KASIH JELITASARA

PROGRAM ‘KASIH’ by JELITASARA

“Apa yang kita pakai akan hancur, apa yang kita makan akan jadi najis, apa yang kita sedekah akan kekal”

Alhamdulillah pada 21 Mac 2019 , team JELITASARA berpeluang untuk beramah mesra dan berkongsi rezeki dengan insan yang sangat memerlukan. Program ini memberi kesedaran kepada team kami agar sentiasa bersyukur dengan nikmat yang Allah SWT beri sekarang.

INSPIRASI PROGRAM ‘KASIH’
Di inspirasikan oleh founder Jelitasara sendiri atas dasar rasa tanggungjawab dalam membantu dan mengamalkan konsep SEDEKAH dalam kehidupan seharian pada masa yang sama dapat membantu insan yang memerlukan. Program ini adalah sebuah program yang melibatkan semua staff Jelitasara dan juga semua pelanggan setia Jelitasara. 10 tahun Jelitasara di dalam industri muslimah fashion di Malaysia, ini merupakan sebahagian usaha untuk mempromosikan AMALAN SEDEKAH di dalam kehidupan harian kita. Sedekah merupakan satu perkara yang sangat di sukai Allah SWT malah ianya dapat membantu meningkatkan ekonomi insan yang memerlukan dan juga ia sangat BERKAT kepada yang sudi membuat sumbangan. Ini merupakan sebahagian usaha awal pihak Jelitasara untuk membina YAYASAN JELITASARA yang merupakan salah satu IMPIAN BESAR JELITASARA dalam masa 10 tahun dari sekarang.

VISI : Melahirkan insan yang ada perasaan kasih & sayang dengan mewujudkan perasaan rasa tanggungjawab membantu sesama insan yang memerlukan melalui konsep membantu melalui amalan sedekah

MISI :

  • Membantu insan yang memerlukan dari segi barangan keperluan harian seisi rumah.
  • Membantu insan yang memerlukan termasuk warga kerja Jelitasara dari segi bantuan kewangan mengikut keperluan harian dan keperluan tertentu.
  • Melancarkan Tabung Derma ‘KASIH’ di semua butik Jelitasara dan juga di pejabat Jelitasara.
  • Menyalurkan sumbangan dalam bentuk barangan keperluan harian dan kutipan Derma Kepada Insan yang telah di kenalpasti oleh pihak Jelitasara
  • Mengeluarkan Koleksi Special Edition dimana sebahagian jualannya di sumbangkan kepada tabung ‘KASIH’ setiap bulan.
  • Pihak Jelitasara akan membantu insan yg betul2 memerlukan dengan me-war2kan sumbangan terus ke akaun insan yang memerlukan di semua platform online JELITASARA & Social Media Jelitasara.
  • Bekerjasama dengan pihak ZAKAT MELAKA dalam mengenalpasti insan2 yang layak dan sangat memerlukan.

 

 

 

Program KASIH oleh JELITASARA ini merupakan satu langkah pertama JELITASARA dalam melibatkan organisasi dalam aktiviti CSR di Malaysia. Moga ianya di permudahkan dan di Rahmati Allah SWT.

Sesungguh nya banyak kebaikan sedekah yang dijanjikan Allah SWT kepada orang yang rajin bersedekah. Contoh terbaik dalam bersedekah adalah Nabi Muhammad SAW. Baginda seringkali memberikan makanannya kepada golongan miskin sehinggakan baginda sendiri kerap berlapar. Rasulullah sangat takut jika di rumahnya terdapat hanya sedikit saja harta atau makanan yang belum dibahagikan. Bahkan pakaian Baginda sendiri dari bahan kasar dan berharga paling murah.
Abu Dzar pernah berkisah bahawa suatu hari sewaktu beliau berjalan bersama-sama Rasulullah SAW. Tiba di sebuah tanah lapang di Madinah yang terlihat Bukit Uhud, Rasulullah SAW bersabda;

“Sesungguhnya, harta itu hijau dan manis. Barang siapa mengambilnya dengan kedermawanan hati, maka akan diberkahi; barang siapa mengambilnya dengan keserakahan, maka tidak akan diberkahi. (Jika tidak diberkahi, maka dia) seperti orang yang makan, tapi tidak pernah kenyang. Tangan di atas (memberi) lebih baik daripada tangan di bawah (diberi).”

Justeru itu, berilah walaupun tiada, sedikit, hatta banyak harta. Dalam kemuliaan itu ada sifat kasih sayang sesama kita. Tidak dilupakan juga, insan yang memberi itu adalah insan yang cinta akan Tuhan dan Rasul.
Semoga kita diberi kekuatan dan jalan agar gemar bersedekah. Amin Ya Rabbal ‘Alamin

 

5 Peristiwa Penting Dalam Bulan Rejab Yang Mungkin Ramai Tak Tahu


Setiap kali masuk bulan Rejab,  mesti terlintas di fikiran kita , iaitu bulan Rejab adalah bulan Isra’ Mikraj. Sedangkan selain peristiwa bersejarah tersebut, terdapat peristiwa lain yang juga sangat bersejarah dan memberikan perubahan bagi kehidupan kita.

Apa peristiwa tersebut ?

1- Kelahiran Imam Syafie RH
Beliau adalah salah seorang dari empat imam mazhab yang besar dalam dunia Feqah dan pengasas pada Mazhab Imam Syafie. Peninggalan beliau yang paling berharga adalah kitab hasil karyanya, iaitu Al-Umm. Kebijaksanaan Iman Syafie dalam bidang keilmuan sangat dikagumi oleh semua orang termasuk guru-gurunya sendiri.
Imam Ahmad bin Hanbal pernah berkata;
“Imam Syafie itu ibarat matahari bagi dunia.”

2- Hijrah Pertama ke Habsyah
Hijrah pertama ke Habsyah berlaku pada tahun ke-5 kenabian Rasulullah SAW atau pada tahun 615M. 
Tujuan hijrah ini adalah untuk menyelamatkan iman dan keselamatan diri di samping untuk mencari tapak baru untuk Islam bertapak dan menyusun langkah untuk agenda seterusnya.

Walaupun Hijrah itu hanya melibatkan seramai 14 orang sahaja, tetapi ia sebagai satu usaha terpenting baginda untuk menyelamatkan iman umat Islam daripada terjejas kerana ditekan dan kebanyakan mereka diseksa. Rasulullah SAW sebenarnya sangat bimbang jika pengikut Baginda kembali kepada ajaran asal akibat tidak tahan dengan ancaman dan tentangan yang mereka alami. Tambahan lagi jumlah penganut Islam ketika itu masih belum ramai dan belum kuat sepenuhnya.

3- Israk Mikraj
Peristiwa perjalanan Rasulullah SAW itu sudah menjadi sangat sinonim dengan jiwa setiap umat Islam. Peristiwa ini juga seolah-olah mempunyai roh yang tersendiri yang menjadi hikmah kepada banyak bidang dalam agama Islam.
Tepat malam 27 Rejab, Nabi Muhammad SAW melakukan perjalanan yang dikenali dengan Isra’ Mikraj, dimana Nabi Muhammad diperjalankan berangkat dari Masjidil Haram menuju masjid al Aqsha di Baitul Maqdis Palestin. Isra’ Mikraj itu sendiri adalah hiburan yang diberikan oleh Allah swt kepada Nabi Muhammad SAW, sebagai penguat dirinya, dalam menjalani beratnya perjalanan dakwah yang beliau hadapi, lebih-lebih lagi setelah meninggalnya isteri yang sangat beliau cintai dan sayangi iaitu Siti Khadijah yang sentiasa setia berada di sisi beliau, memberikan sokongan moral dan spiritual serta harta benda untuk dakwah beliau. Selain itu, ketika itu Rasulullah juga kehilangan bapa saudara beliau yakni Abu Thalib, orang yang selama ini memberikan himayah (perlindungan) terhadap dakwah nabi Muhammad SAW.

4- Perang Tabuk
Peperangan ini berlaku pada tahun ke 9H dan menandakan penguasaan Islam sepenuhnya ke atas Semenanjung Tanah Arab kerana wilayah Tabuk terletak di kawasan paling utara semenanjung itu. Peperangan ini diketuai oleh Rasulullah SAW dan merupakan peperangan terakhir baginda. Peperangan ini dimenangi oleh Islam tanpa pertumpahan darah kerana kegerunan pasukan musuh yang menawarkan perdamaian dalam peristiwa itu. Perang ini sebenarnya menguji kekuatan dan semangat umat Islam dalam mempertahankan keimanan dan maruah agama Islam.

5- Pembebasan Baitul Maqdis
Baitul Maqdis mula dibuka semasa pemerintahan Khalifah Saidina Umar bin al-Khattab dan berjaya mempertahankan kota suci ketiga itu selama 500 tahun. Namun, kota itu ditawan kembali oleh musuh Islam dan memerintahnya selama 50 tahun, sebelum Salahuddin al-Ayubi merampas semula kota itu. Panglima Salahudin al-Ayyubi bersama-sama pasukan kaum Muslimin mengepung dan membebaskan kota Al-Quds yang telah lama dikuasai oleh pasukan Salib itu. Dengan kejayaan itu, umat Islam akhirnya kembali hidup di bawah pemerintahan Islam selepas beberapa puluh tahun di bawah belenggu penjajahan Kristian.

 

Bulan Rejab ini adalah salah satu bulan yang boleh dijadikan momentum untuk kita semakin meneguhkan perjuangan dalam rangka mewujudkan janji dari Allah swt bisyarah dari Rasulullah SAW bahawa Khilafah akan segera tegak melalui perjuangan, perjuangan yang tidak kenal lelah serta penuh keikhlasan.
Semoga kita sentiasa istiqamah dengan amalan-amalan untuk menambahkan pahala kita didalam bulan Rejab ini dan sentiasa ingat pengorbanan pemimpin kita demi pertahankan Islam.

 

 

 

KOLEKSI TERBARU JELITASARA -PRE RAYA 2019

JELITASARA BOSSKU BIRTHDAY 🎉🎉

Alhamdulillah, tahun ini genap 41 tahun Bossku 🙂 .
Sara doakan semoga Bigboss dipanjangkan umur dalam kebaikan, dimurahkan rezeki yang halal & diberikan kesihatan yang berpanjangan.
Bersempena BOSSKU BIRTHDAY hari ni, Boss Sara mendapat inspirasi untuk keluarkan beberapa koleksi baru untuk fans JELITASARA semua, ni dikira PRE RAYA lah 🙂

Okey, apa koleksi yang ada ? Jom Sara tunjuk …


Koleksi ni diberi nama SARA NELLYSA . Terdapat 20 warna yang cantik dan didatangkan dengan perincian beads yang simple tapi masih lagi kelihatan Exclusive. Material pula sangat berkualiti tinggi iaitu material high quality chiffon. Sara Nellysa ni dikategori kan sebagai tudung semi instant. Kesayangan Sara boleh gayakan dengan pelbagai style tau . Harga berpatutan, hanya RM59 sahaja .




Kurung Melati nama diberi , didatangkan dengan 3 warna yang sangat menarik. Sangat sesuai dijadikan koleksi untuk raya nanti. pergi kenduri, rumah terbuka ke,  sesuai lah sangat pakai baju ni . Material sejuk, tak payah iron, ringan. Harga diberi hanya RM199 sahaja !






Ini pula koleksi Inner Sercope dimana didatangkan dengan 9 warna bagi dewasa dan 6 warna bagi kanak-kanak. Material yang digunakan sangat berkualiti iaitu Cotton Stretchable. Apa yang best nya , korang yang pakai inner ni tidak akan hadapi masalah sakit telinga ke, panas ke, dan lain-lain. Inner sercope ni memang terletak elok je nanti. Harga yang ditawarkan sangat berbaloi iaitu RM15 sahaja.

Korang boleh dapatkan KOLEKSI TERBARU di :

Website : http://www.jelitasara.com/onlineshop/

Untuk info lanjut, follow social media kami di

Facebook
https://www.facebook.com/jelitasara/

Instagram
https://www.instagram.com/jelitasara/

INI LAH KEISTIMEWAAN BULAN REJAB YANG MEMBAWA ORANG MASUK SYURGA ……


Hari, minggu, bulan silih berganti dan tahun menjelang tahun. Masa berjalan dan berlalu dengan pantas. Kita sedang mengembara menuju matlamat terakhir yang kekal abadi tanpa mengira siapa kita. Dalam peredaran masa yang pantas ini, sekarang kita telah berada dalam bulan Rejab 1440 Hijrah.

Memasuki bulan Rejab bermakna kita semakin hampir ke bulan Ramadhan. Apabila memasuki bulan ini, kita disuruh membanyakkan berdoa yang bermaksud: “Ya Allah Ya Tuhan-ku, berkatilah kami pada bulan Rejab dan Syaaban serta sampaikanlah (hidupkan) kami sehingga ke bulan Ramadan.” (Riwayat Baihaqi)

Antara 6 peristiwa penting dalam bulan Rejab adalah :
1- Hijrah pertama dalam Islam
Hijrah pertama ke Habsyah berlaku pada tahun ke-5 kenabian Rasulullah s.a.w atau pada tahun 615M. Baginda memerintahkan untuk berhijrah kerana tekanan dan ancaman musuh Islam kepada Baginda sendiri dan umat islam ketika itu.

Walaupun Hijrah itu hanya melibatkan seramai 14 orang sahaja, tetapi ia sebagai satu usaha terpenting Baginda untuk menyelamatkan iman umat Islam daripada terjejas kerana ditekan dan kebanyakan mereka diseksa.

Rasulullah s.a.w sebenarnya sangat bimbang jika pengikut Baginda kembali kepada ajaran asal akibat tidak tahan dengan ancaman dan tentangan yang mereka alami. Tambahan lagi jumlah penganut Islam ketika itu masih belum ramai dan belum kuat sepenuhnya.
Selain itu, penghijrahan itu juga sebagai satu usaha dalam menyebarkan Islam di Mekah dan tempat-tempat lain.

2- Israk dan Mikraj 
Ringkasnya, Israk Mikraj merupakan perjalanan Rasululalh S.A.W yang bermula dari Masjidil Haram menuju Masjid al-Aqsa di Baitul Maqdis.
Israk Mikraj juga itu merupakan cara Allah ‘menghiburkan’ Rasulullah s.a.w yang pada tahun sama kehilangan isteri kesayangannya iaitu Khadijah binti Khuwailid dan bapa saudara Baginda yang paling rapat, Abu Thalib.

Bahkan pada ketika itu juga Baginda melalui tentangan yang sangat hebat dalam usaha dakwah baginda menyebarkan Islam.

Terdapat banyak hikmah dalam perjalanan Rasulullah dalam seharian semalam yang ajaib itu. Antara yang terpenting dalam peristiwa ini adalah bermulanya perintah solat fardu lima kali sehari semalam yang diperintah oleh Allah kepada umat Islam melalui Baginda s.a.w.

Rasulullah juga ditunjukkan akan tempat dan pembalasan bagi dosa-dosa semasa hidup di dunia. Sesunguhnya Israk Mikraj mempunyai kisah tersendiri yang sangat panjang, istimewa dan menginsafkan.

3- Peperangan Tabuk 
Peperangan ini berlaku pada tahun ke-9H dan menandakan penguasaan Islam sepenuhnya ke atas Semenanjung Tanah Arab kerana wilayah Tabuk terletak di kawasan paling utara semenanjung itu.

Peperangan ini diketuai oleh Rasulullah s.a.w dan merupakan peperangan terakhir baginda. Peperangan ini dimenangi oleh Islam tanpa pertumpahan darah kerana kegerunan pasukan musuh yang menawarkan perdamaian dalam peristiwa itu.

Perang ini sebenarnya menguji kekuatan dan semangat umat Islam dalam mempertahankan keimanan dan maruah agama Islam

4- Pembebasan dan kejatuhan Baitul Maqdis 
Baitul Maqdis mula dibuka semasa pemerintahan Khalifah Saidina Umar bin al-Khattab dan berjaya mempertahankan kota suci ketiga itu selama 500 tahun.

Namun, kota itu ditawan kembali oleh musuh Islam dan memerintahnya selama 50 tahun, sebelum Salahuddin al-Ayubi merampas semula kota itu pada 27 Rejab 58H.

Panglima Salahudin al-Ayyubi bersama-sama pasukan kaum Muslimin mengepung dan membebaskan kota al-Quds yang telah lama dikuasai oleh pasukan Salib itu.
Dengan kejayaan itu, umat Islam akhirnya kembali hidup di bawah pemerintahan Islam selepas beberapa puluh tahun di bawah belenggu penjajahan Kristian.

5- Lahir nya Imam Syafie 
Imam Syafie adalah seorang tokoh yang diumpamakan sebagai permata bagi umat Islam. Beliau dilahirkan pada 150H, bersamaan 767M di Gaza, Palestin.

Imam Syafie merupakan salah seorang daripada imam mazhab yang empat dan kehebatan memang tidak boleh disangkalkan lagi. Peningalan beliau yang paling berharga adalah kitab hasil karyanya, iaitu al-Umm.

Kebijaksanaan Iman Syafie dalam bidang keilmuan sangat dikagumi oleh semua orang termasuk guru-gurunya sendiri. Imam Ahmad bin Hanbal pernah berkata;
“Imam Syafie itu ibarat matahari bagi dunia.”

6- Penghapusan sistem Khalifah 
Selepas 760 tahun pembebasan wilayah Baitul Maqdis pada 28 Rejab 1342H atau pada 3 Mac 1924, sistem khalifah akhirnya dimusnahkan oleh seorang pemerintah sekular di Turki bernama Mustafa Kamal Pasha Atartuk.

Kesannya, konsep pemerintahan yang dibentuk oleh Rasulullah s.a.w telah hilang dan wilayah Baitul Maqdis jatuh semula kepada musuh Islam.
Bahkan pemerintahan secara berkhalifah diganti dengan cara ideologi Kapitalisme-Sekularisme yang menjurus ke arah kebaratan iaitu pemerintahan Republik.

Pelbagai perubahan dilakukan sehingga membawa kepada penghinaan kepada agama Islam, bahkan umat Islam yang berada dalam satu wilayah kekuasaan pemerintahan telah terpecah.
Wilayah Islam juga dipecahkan menjadi negeri-negeri kecil sebagai memenuhi konsep nasionalisme.

KELEBIHAN BULAN REJAB 
1. Hendaklah kamu memuliakan bulan Rejab, nescaya Allah memuliakan kamu dengan seribu kemuliaan di hari Qiamat.

2. Bulan Rejab bulan Allah, bulan Sya’ban bulanku, dan bulan Ramadhan bulan umatku.

3. Kemuliaan Rejab dengan malam Isra’ Mi’rajnya, Sya’ban dengan malam nisfunya, dan Ramadhan dengan Lailatul-Qadarnya.

4. Puasa sehari dalam bulan Rejab mendapat syurga yang tertinggi (Firdaus). Puasa dua hari dilipatgandakan pahalanya.

5. Puasa 3 hari pada bulan Rejab, dijadikan parit yang panjang yang menghalangnya ke neraka (panjangnya setahun perjalanan).

6. Puasa 7 hari pada bulan Rejab, ditutup daripadanya 7 pintu neraka.

7. Puasa 16 hari pada bulan Rejab akan dapat melihat wajah Allah di dalam syurga, dan menjadi orang yang pertama menziarahi Allah dalam syurga.

8. Kelebihan bulan Rejab dari segala bulan ialah seperti kelebihan Al-Quran ke atas semua kalam (perkataan).

9. Puasa sehari dalam bulan Rejab seumpama puasa empat puluh tahun dan diberi minum air dari syurga.

10. Bulan Rejab Syahrullah (bulan Allah), diampunkan dosa orang-orang yang meminta ampun dan bertaubat kepada-Nya. Puasa dalam bulan Rejab, wajib bagi yang berpuasa itu:

a. Diampunkan dosa-dosanya yang lalu.

b. Dipelihara Allah umurnya yang tinggal.

c. Terlepas daripada dahaga di akhirat.

11. Puasa pada awal Rejab, pertengahannya dan pada akhirnya, seperti puasa sebulan pahalanya.

12. Siapa bersedekah dalam bulan Rejab, seperti bersedekah seribu dinar, dituliskan kepadanya pada setiap helai bulu roma jasadnya seribu kebajikan, diangkat seribu darjah, dihapus seribu kejahatan.

Semoga ALLAH berikan kepada kita taufiq dan hidayah untuk beribadah pada malam-malam tersebut, dan diterima segala amal ibadah kita.

 

 

ALHAMDULILLAH HIDUP SAYA LEBIH TENANG SELEPAS SAYA AMALKAN SUNNAH INI…….

 

Kita sebagai manusia mesti tak lari daripada melakukan kesilapan kan. Kadang-kadang kesilapan yang kita buat tu kita sedar, kadang-kadang kita tak sedar pun. Perbuatan yang tidak elok seperti imaginasi kotor, mengumpat, membawang, adalah antara penyebab mengapa kita selalunya semakin jauh dengan Allah SWT. Tetapi, sudah menjadi lumrah manusia tak lari dari kesilapan dan sesungguhnya Allah selalu membuka pintu taubat kepada kita semua supaya kita dapat meneruskan perjalanan menuju ke akhirat dengan lebih berkat.

Alangkah bagus nya jika kita selalu menjaga 7 Sunnah ini setiap hari dalam kehidupan seharian kita. Insyallah kita mesti terhindar daripada melakukan kesilapan atau lalai.

PERTAMA
Tahajjud, kerana kemuliaan seorang mukmin terletak pada tahajjudnya. Pastinya doa mudah termakbul dan menjadikan kita semakin hampir dengan Allah. Sebaik-baiknya dilakukan pada waktu satu pertiga malam(kira-kira jam 3 pagi) hingga ke fajar.

KEDUA
Membaca Al-Qur’an
sebelum terbit matahari, alangkah baiknya sebelum mata melihat dunia, sebaiknya mata membaca Al-Qur’an terlebih dahulu dengan penuh pemahaman. Sekurang nya bacalah ayat 3Qul atau ayat kursi jika sibuk atau tidak sempat.

KETIGA
Jangan tinggalkan masjid terutama di waktu subuh. Sebelum melangkah kemana pun langkahkan kaki ke masjid, kerana masjid merupakan pusat keberkahan, bukan kerana panggilan muadzin tetapi panggilan Allah yang mencari orang beriman untuk memakmurkan masjid Allah.

KEEMPAT
Jaga solat dhuha
, kerana kunci rezeki terletak pada solat dhuha. Yakinlah, kesan solat dhuha sangat dasyat dalam mendatangkan rezeki. Solat sunat dhuha dilakukan apabila matahari telah naik pada waktu pagi sekadar satu galah tingginya. Iaitu sekitar 20-30 minit selepas terbit matahari.

KELIMA
Jaga sedekah
setiap hari. Allah sangat menyukai orang yang suka bersedekah, dan malaikat Allah selalu mendoakan kepada orang yang bersedekah setiap hari. Percayalah, sedekah yang diberikan akan dibalas oleh Allah berlipat kali ganda.

KEENAM
Jaga wudhu’
terus menerus kerana Allah menyayangi hamba yang berwudhu’.
Kata khalifah Ali bin Abu Thalib, “Orang yang selalu berwudhu’ sentiasa ia akan merasa selalu solat walau ia sedang tidak solat, dan dijaga oleh malaikat dengan dua doa, ampuni dosa dan sayangi dia ya Allah”.

KETUJUH
Amalkan istighfar
setiap saat. Dengan istighfar masalah yang terjadi kerana dosa kita akan dijauhkan oleh Allah. Zikir adalah bukti syukur kita kepada Allah. Bila kita kurang bersyukur, maka kita kurang berzikir. Zikir juga merupakan makanan rohani yang paling bergizi, dan dengan zikir berbagai kejahatan dapat dielakkan sehingga jauhlah umat manusia dari sifat-sifat yang tidak baik.

Jom kita share ilmu ini agar dapat dimanfaatkan oleh semua orang 🙂

TREND TUDUNG 2019 (LAVISH EDITION)

Motif flora pada koleksi “Lavish” kali ni seperti memberi suntikan semangat baru kepada Sara, dan khasnya buat fans JELITASARA. Tampil yakin dengan koleksi “Lavish” yang bermaterialkan Satin Silk. Tidak terlalu licin, senang membentuk, dah cuba baru tahu 🙂

Diilhamkan dari “Rococo” di mana gaya perhiasan Barat yang menjadi popular pada abad ke-18, JELITASARA tampil untuk ketengahkan koleksi terbaru “Lavish” untuk sebatikan bersama elemen kemewahan dalam berfesyen.

Koleksi “Lavish”  didatangkan dengan 2 pilihan tudung iaitu LAVISH SQUARE dan LAVISH SEMI INSTANT .
Setiap satu koleksi didatangkan dengan 5 warna yg sangat cantik . Boleh dikatakan senang untuk mix and match dengan koleksi baju anda 🙂
Koleksi ini sesuai dijadikan sebagai hadiah kepada yang tersayang, hantaran. Boleh jugak kalau para suami nak suprise kan isteri tercinta ke, atau bonda tercinta ke. Dengan cara ini mereka akan rasa dihargai dan disayangi 🙂
 

       

NAME : LAVISH SQUARE
MATERIAL : SATIN SILK
COLOUR : 5 COLOUR 
PRICE : RM139



NAME : LAVISH SEMI INSTANT
MATERIAL : SATIN SILK
COLOUR : 5 COLOUR
PRICE : RM129

 

Korang boleh dapatkan KOLEKSI TERBARU di :

Website : http://www.jelitasara.com/onlineshop/

Untuk info lanjut, follow social media kami di

Facebook
https://www.facebook.com/jelitasara/

Instagram
https://www.instagram.com/jelitasara/

KOLEKSI TUDUNG TERBARU JELITASARA 2019 (JAN 2019)

“Dinda, cepat lah, kata nak keluar !” ” Berapa jam nak lilit tudung tu ?”

Begini lah drama suami isteri setiap kali nak keluar , betul ke wahai si isteri semua ? hehehehe
Disebab kan kanda asyik nak bebel je dinda siap lambat, kali ni dinda Sara nak bg thu yang dinda Sara keluarkan koleksi tudung yang sangat mudah , cepat dan pantas !

Nama diberi SARAH BASIC .
Material pula sangat berkualiti tinggi iaitu Bubble Chiffon . Yang best nya awak tak perlu ambil masa yang lama utk iron tau . Saraa suka sebab tak panas dan tak jarang 🙂 Oh, yang syok nya lagi, SARAH BASIC hanya perlu sarung sahaja sebab ianya fully instant .
Harga diberi adalah RM69 (Size M), RM79 (Size L) . Yang best nya ada 6 warna yg boleh dipilih tau 🙂

 



Ha, yg ni nama diberi EVERLY KATE .
Material juga sangat berkualiti tinggi iaitu Bubble Chiffon. Yang paling best nya lagi, tak jarang, tak panas, dan juga tak perlu ambil masa yang lama nak iron. Paling syok Sara tak perlu lilit pon, cuma perlu sarung sahaja.
Harga juga sangat berpatutan iaitu RM99 sahaja tau ! Detailing yang sangat kemas kerana dijahit dengan terperinci dgn tangan . Memang sangat cantik. Sara yakin kalau awak gayakan pergi kenduri, confirm banyak mata tak jemu memandang 🙂




Ehhhh, bukan fully instant sahaja yg ada, semi instant pon ada tau . Cantik pulak tu .
Cuba teka nama apa diberi ?
Ha, nama diberi adalah SARA CECELIA. Harga pula sangat berpatutan iaitu RM75 sahaja.
Senang je nak pakai, just lilit skali je. Terus meletop . Yang best nya koleksi ni , ianya ada 2 layer tau dekat bahagian bawah dan ada juga taburan diamond yang cantik !
Material yang digunakan adalah Premium Chiffon dimana ianya sangat berkualiti tinggi . Yang penting tak jarang dan tak panas 🙂

 


Nama diberi SARA ROSALYNJuga merupakan semi instant dimana awak hanya perlu lilit sekali sahaja disamping boleh digayakan dengan pelbagai style .
Material juga sangat best dan berkualiti tinggi iaitu High Grade Chiffon. Ada 5 pilihan warna diberi .
Harga juga sangat berpatutan iaitu RM69 sahaja 🙂

 

Korang boleh dapatkan KOLEKSI TERBARU di :

Website : http://www.jelitasara.com/onlineshop/

Untuk info lanjut, follow social media kami di

Facebook
https://www.facebook.com/jelitasara/

Instagram
https://www.instagram.com/jelitasara/

 

JELITASARA 2019 PLANNER

Korang dah ada buku planner ke belum ?
Tahun 2019 ni mesti banyak goal, plan dan dreams ? So kita mesti ada satu buku untuk kita noted kan semua tu .

Korang wajib grab JELITASARA 2019 PLANNER ni tau 🙂 Banyak section yg menarik yang korang boleh gunakan.

Awak nak tak ?
Mesti semua nak kan ?
Sila baca terma & syarat dibawah untuk memenangi CASH RM200 ni !

Terma dan Syarat :

1) Dapatkan JELITASARA PLANNER book

2) Upload gambar kreatif di IG bersama JELITASARA
PLANNER book

3) Tag @jelitasara beserta
#jelitasara10tahun #jelitasaraplanner2019 #10yearswithjelitasara

Selamat mencuba !

 

Korang boleh dapatkan JELITASARA 2019 PLANNER di :

Website : http://www.jelitasara.com/onlineshop/

Untuk info lanjut, follow social media kami di

Facebook
https://www.facebook.com/jelitasara/

Instagram
https://www.instagram.com/jelitasara/

 

KOLEKSI TERBARU JELITASARA 2019



SARA EVA PRINTED 

Koleksi tudung sarung JELITASARA yang menjadi kegilaan para wanita untuk tampil ringkas bersiap dengan masa yang minima. Nak pergi beriadah ke, jalan jalan ke, senang terus sarung je dah siap cantik. Material Moss Crepe  & awning dari Double Cotton, ianya strachable dengan potongan dibawah tulang pipi. Bahagian muka akan menampakkan muka seperti bujur sirih.
Sara Eva Printed
sangat menjimatkan masa awak semua, tak perlu iron. Nak bawa pergi travel, Sara Eva Printed wajib dijadikan koleksi yang patut dibawa bersama.

 

SARA NELLYSA 7.0 (INSTANT SHAWL)

Koleksi HOT SELLING JELITASARA iaitu Sara Nellysa datang lagi untuk edisi 7.0 😱 Dapatkan hari ini dengan harga mampu milik. Didatangkan dengan warna baru dan design beads yang baru. Tahun 2019 ni mesti dah mula dapat banyak kad undangan majlis perkahwinan kan, boleh la gayakan Sara Nellysa ni nanti 🙂

 


SATIN SHAWL BY SARA (LONG SHAWL) 

Koleksi long shawl JELITASARA untuk gegadis menggayakan tudung harian dengan bebas. Selain itu untuk wanita bekerjaya yang nak bergaya dengan pelbagai cara, Satin Shawl by Sara perlu masukkan dalam list awak semua! Material Maria Satin yang merupakan material Matte Satin, sangat mudah terbentuk, flowy & senang untuk digayakan. Didatangkan dengan 13 warna yang sangat cantik

SHAWL BY SARA (LONG SHAWL)

Koleksi wajib yang Sara dah grab semua warna adalah Shawl By Sara . Bukan apa, Shawl by Sara ni sangat memudahkan Sara tau. Dah la material yang berkualiti tinggi iaitu High Quality Chiffon dimana ianya sangat senang digayakan dan akan menampakkan effect flowy gitu. Korang juga boleh gayakan dengan pelbagai style tau . Awal bulan mcm ni selalu nya banyak kenduri kan, ha Shawl by Sara ni sangat lah sesuai digunakan 🙂

Korang boleh dapatkan di :

Website : http://www.jelitasara.com/onlineshop/

Untuk info lanjut, follow social media kami di

Facebook
https://www.facebook.com/jelitasara/

Instagram
https://www.instagram.com/jelitasara/

KOLEKSI TERBARU JELITASARA BAGI PENUTUP 2018

Ni merupakan koleksi terbaru JELITASARA bagi penutup 2018. Sara dan team mendapat satu inspirasi untuk menghasilkan koleksi terbaru sebelum kita melabuh kan tirai 2018. Sara keluarkan 5 koleksi terbaru antara nya 3 jenis Sara Kate, Sara Eva Printed untuk ibu dan anak,  dan juga Luna Dress

Nama diberi LUNA DRESS
Size : Free Size (Fit S-M)
Material : Crepe
Price : RM99

 

Nama diberi SARA KATE BASIC
Material :Bubble Chiffon
Price : RM85
Colour : 5 colour available

Nama diberi SARA KATE PREMIUM SWAROVSKI
Material :Bubble Chiffon
Price : RM139
Colour : 5 colour available

Nama diberi SARA KATE LUX SWAROVSKI
Material :Bubble Chiffon
Price : RM129
Colour : 3 colour available

Nama diberi SARA EVA PRINTED
Size : M & L
Material : Moss Crepe
Price : RM69

Nama diberi SARA EVA PRINTED KIDS
Material : Moss Crepe
Price : RM39

 

Website : http://www.jelitasara.com/onlineshop/

Untuk info lanjut, follow social media kami di

Facebook
https://www.facebook.com/jelitasara/

Instagram
https://www.instagram.com/jelitasara/